Заглавие: СТРАТЕГИЧЕСКИ И ИКОНОМИЧЕСКИ ОСОБЕНОСТИ НА АТРАКТИВНОСТТА НА ТУРИСТИЧЕСКАТА ДЕСТИНАЦИЯ
Тематика: Туризъм
Автори: ИВАНКА ВЪСЕНСКА
ISBN: 978-954-00-0162-3
ISSN:
Цена: 10.40лв.
Страници: 193
Описание:
Значението на туристическата дестинация в ролята ѝ на посредник между търсенето и предлагането на туристически продукти се откроява ясно на фона на увеличаващите се пътувания в световен мащаб. Поради факта, че все по-голям брой дестинации в света са открити и инвестират в туризма, той се превръща в основен двигател на социално-икономическото си развитие чрез приходите от износа на място, създаването на работни места и предприятия, по данни на Световната организация по туризъм (СОТ).

В този контекст, отчитайки ролята им на посредници в туризма, туристическите дестинации се явяват проводник на добрите практики, и респективно се превръщат в обект на проучвания и анализи. Обединените усилия на всички заинтересовани от развитието на туристическите дестинации участници и взаимодействащи страни са в състояние да съдействат за възприемане и въвеждане на добрите практики и утвърдени стандарти. По този начин ще се популяризират принципите на устойчивия туризъм и ще се развият туристическите дестинации. Ще бъде осигурен дългосрочен икономически растеж и стабилност, ще се повиши конкурентоспособността и ще се преодолеят негативните последици от осъществяваната туристическата дейност.В резултат, актуалността на изследваната проблематика за привлекателността на туристическата дестинация и нейното управление може да се изведе в няколко аспекта. Първият се определя от ролята и значението на туристическите дестинации за туристическата индустрия. В процеса на осъществяване на своята дейност, всички предприятия по територията на туристическата дестинация опосредства връзката между туристическото търсене и предлагане и въздействат в количествено и качествено отношение, насочвайки възприятията за привлекателността на дестинацията. Още повече, че в ролята им на посредници в туризма, туристическите дестинации взаимодействат с изпращащите и приемащите пазари и са неизменен фактор за формирането на привлекателността....